Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020

TC Max Niebieska Folia

Vmoto Super Soco TC Max jest czołowym przedstawicielem w świecie elektrycznych motocykli, od lat w czołówce sprzedaży elektrycznych jednośladów w Polsce, model premium, legitymujący się jakością i niezawodnością, dedykowany osobom pragnącym zgłębić zalety elektrycznej technologii miejskich jednośladów.

Z uwagi na często pojawiąjące się pytania wskazujemy kluczowe różnice dla modeli z lat 2019 i 2020+, które choć podobne wizualnie, różnią się pewnymi detalami technicznymi.

Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020

Co zatem różni modele mocotocykli Vmoto Super SOCO TC Max ’19 i późniejsze ’20+?

1. Konstrukcja Kierownicy:

Model ’19: Kierownica w modelu z 2019 roku została zaprojektowana w bardziej prostej formie, niskiej kierownicy, dedykowanej dla pochylonej jazdy w rasowym caffe racerowym stylu.

Model Super Soco TC Max z 2019 roku stanowi kwintesencję połączenia nowoczesnej technologii z klasycznym designem. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tego modelu jest jego kierownica, która została zaprojektowana z wyraźnym naciskiem na prostotę i minimalizm.

Konstrukcja Kierownicy: W modelu ’19 kierownica jest znacząco niższa niż w wielu innych współczesnych motocyklach elektrycznych. Jej design nie jest przypadkowy. Prosta forma kierownicy została zaprojektowana tak, aby dostosować się do pochylonej postaci kierowcy, typowej dla jazdy w stylu caffe racer. Ten styl jazdy, czerpiący inspiracje z klasycznych motocykli wyścigowych lat 60., charakteryzuje się agresywną, ale zarazem elegancką postawą kierowcy.

Caffe Racerowy Styl: Styl „Caffe Racer” ma swoje korzenie w kulturze motocyklowej z lat 60. XX wieku, kiedy to kierowcy przekształcali swoje standardowe motocykle w lekkie i szybkie maszyny, idealne do krótkich, szybkich przejazdów – często między kawiarniami, stąd nazwa. Model ’19 Super Soco TC Max niewątpliwie nawiązuje do tej tradycji, oferując współczesnym motocyklistom estetykę retro w połączeniu z nowoczesną technologią.

Znaczenie Designu dla Jazdy: Niska kierownica nie tylko dodaje estetycznego uroku modelowi ’19, ale również wpływa na dynamikę jazdy. Pochylona postura kierowcy może zwiększyć aerodynamikę, redukując opór powietrza podczas jazdy na wyższych prędkościach. Ponadto taka postura może zwiększyć połączenie kierowcy z maszyną, dając bardziej bezpośrednie doświadczenie jazdy.

kierownica tc max 19
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 11

Model ’20: Z kolei wersja z 2020 roku prezentuje wyższą, bardziej ergonomiczną kierownicę, dostosowaną do zapewnienia większego komfortu jazdy.

Konstrukcja Kierownicy: Główną cechą kierownicy w modelu ’20 jest jej podwyższona konstrukcja. W porównaniu do modelu z 2019 roku, gdzie nacisk położony był na niższą, bardziej sportową kierownicę, edycja z 2020 roku dąży do zapewnienia bardziej pionowej postawy kierowcy. Ta zmiana ma na celu zapewnienie maksymalnego komfortu podczas dłuższych podróży oraz codziennej jazdy miejskiej.

Ergonomia i Komfort: Ergonomiczny design kierownicy modelu ’20 nie tylko estetycznie prezentuje się nowocześnie, ale także służy praktycznym celom. Wyższe umiejscowienie kierownicy umożliwia kierowcy utrzymanie bardziej wyprostowanej postury, co może redukować zmęczenie podczas jazdy. W połączeniu z odpowiednio zaprojektowanym siedzeniem, całość skupia się na dostarczeniu optymalnego komfortu i wsparcia.

Adaptacja do Różnych Warunków Jazdy: Podczas gdy model ’19 mógł być bardziej preferowany przez entuzjastów sportowego stylu jazdy, model ’20 zdaje się być uniwersalnym rozwiązaniem, idealnym zarówno dla codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wycieczek. Wyższa kierownica może również ułatwiać manewrowanie w zatłoczonych miejscach miejskich, dając kierowcy lepszy widok na otoczenie.

kierownica tc max 20
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 12

2. Lokalizacja Przełącznika Bezpiecznika:

Model ’19: W modelu z roku 2019 przełącznik bezpiecznika znajduje się w atrapie baku z lewej strony.

Umiejscowienie w Atrapie Baku: Przełącznik bezpiecznika w modelu ’19 został umieszczony w atrapie baku. Ta lokalizacja nie była przypadkowa. Znajdując się z lewej strony motocykla, zapewnia łatwy dostęp dla kierowcy, jednocześnie chroniąc elementy przed potencjalnymi uszkodzeniami, które mogłyby wyniknąć z zewnętrznych czynników, takich jak opady czy zanieczyszczenia.

Zalety Takiego Umiejscowienia: Lokalizacja przełącznika w atrapie baku może oferować kilka korzyści. Po pierwsze, centralne położenie sprawia, że jest on łatwo dostępny dla kierowcy w każdej sytuacji. Po drugie, umieszczając przełącznik w tej części motocykla, producent mógł osiągnąć lepszą ochronę przed wpływem czynników atmosferycznych, co z kolei może przedłużyć żywotność samego przełącznika.

Integracja z Designem Motocykla: Umiejscowienie przełącznika w atrapie baku również wpływa na estetykę motocykla. Zostało to wykonane w sposób dyskretny, zachowując elegancki wygląd pojazdu, jednocześnie nie rezygnując z funkcjonalności. Atrapa baku, będąca tradycyjnym elementem motocykli, w tym elektrycznym modelu została przekształcona, by służyć nowoczesnym potrzebom.

tc max 19 bezpiecznik
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 13

Model ’20: Natomiast w wersji z 2020 roku przełącznik został umieszczony pod siedzeniem motocykla, co może być mniej oczywistym miejscem dla niektórych użytkowników.

Nowa Lokalizacja – Pod Siedzeniem: W edycji z 2020 roku przełącznik bezpiecznika został umieszczony pod siedzeniem motocykla. Ta decyzja nie była przypadkowa, ale miała na celu skupienie kluczowych elementów motocykla w jego centralnej części.

Zalety Centralizacji Elementów: Centralizacja kluczowych komponentów, takich jak przełącznik bezpiecznika, ma wiele zalet. Po pierwsze, oferuje to dodatkową ochronę przed potencjalnymi uszkodzeniami w przypadku kolizji – bardziej centralne elementy są mniej narażone na bezpośrednie uderzenia. Po drugie, takie umiejscowienie może skutkować lepszym połączeniem z głównymi przewodami zasilania i ładowania, tworząc logiczną i efektywną arterię energetyczną pojazdu.

Ergonomia i Bezpieczeństwo: Choć lokalizacja pod siedzeniem może nie być od razu oczywista dla wszystkich użytkowników, ma ona znaczenie z punktu widzenia ergonomii i bezpieczeństwa. Umożliwia ona bardziej bezpośredni dostęp do głównych systemów zasilania pojazdu, jednocześnie minimalizując ryzyko przypadkowego uszkodzenia podczas rutynowego użytkowania.

tc max 20 bezpiecznik
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 14

3. Piny Baterii i Ich Konstrukcja:

Model ’19: Model z 2019 roku wykorzystuje konektor 6-pinowy i nieco cieńsze przewody zasilania kontrolera dostosowane do mocy kontrolera.

piny 19
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 15

Model ’20: Wersja z 2020 roku oferuje 7-pinowy konektor z grubszymi przewodami, co potencjalnie może przekładać się na lepsze przewodnictwo i efektywność energetyczną.

Porównanie Super Soco TC MAX 2019 VS 2020
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 16

4. Specyfikacje Kontrolera:

Model ’19: Kontroler w modelu ’19 posiada napięcie 72V 60A z maksymalnym prądem do 70A, generując moc 5kW.

tc max kontroler 19
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 17

Model ’20: Natomiast wersja z roku 2020 charakteryzuje się kontrolerem 72V 80A, osiągającym maksymalny prąd 90A, co daje moc 6,5kW – zatem różnica w mocy wynosi 1,5kW.

tc max kontroler 20
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 18

5. Bateria:

Pojazdy mają identyczną baterię o pojemności 45Ah (3240Wh) co pozwala ze spokojem i bez większych ograniczeń pokonać 70km na jednym ładowaniu. Bateria ma uchwyt do przenoszenia, niemniej jest co nosić, gdyż waży ok. 22 kg.

TCMAX battery
Porównanie Super Soco TC MAX 2019 vs 2020 19

Podsumowanie

Super Soco TC Max to nazwa, która stała się synonimem innowacji w świecie elektrycznych jednośladów. Modele z lat 2019 i 2020, choć na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bardzo podobne, zwłaszcza jeśli chodzi o ich estetykę, skrywają w sobie pewne różnice, które warto zrozumieć.

Podobieństwa i Różnice w Designie: Wizualnie, oba modele charakteryzują się nowoczesnym designem, łączącym klasykę z nowoczesnością. Jednak głębsza analiza, zwłaszcza w zakresie technicznym, pokazuje pewne kluczowe różnice. Te różnice, choć subtelne, mogą mieć ogromne znaczenie dla kogoś, kto chce dokładnie dostosować swój wybór do własnych potrzeb i preferencji.

Dla Kogo Są Te Modele? Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z elektrycznymi jednośladami, oba modele są doskonałym punktem wyjścia. Nie są one przeznaczone dla tradycjonalistów czy tych, którzy szukają ekstremalnej mocy. Są to raczej pojazdy dedykowane tym, którzy chcą połączyć ekologiczne podejście do jazdy z nowoczesnym stylem.

Kluczowe Decyzje Zakupowe: Wybór odpowiedniego modelu nie powinien opierać się wyłącznie na estetyce. Chociaż wygląd jest ważny, to głównym kryterium powinny być indywidualne potrzeby potencjalnego nabywcy. Jeśli ktoś szuka nowoczesnych rozwiązań technicznych i wyższej mocy, model z 2020 roku będzie idealny. Jeśli ktoś natomiast szuka bardziej ekonomicznej opcji i jest otwarty na pewne modyfikacje, wersja z 2019 roku może być bardziej odpowiednia.

Głębsze Zrozumienie Specyfikacji: Gdy zaczynamy analizować specyfikacje techniczne obu modeli, widać, że model ’19 oferuje sprawdzone i solidne rozwiązania, które zdobyły uznanie wielu użytkowników. Model ’20 natomiast, wprowadza szereg udoskonaleń, takich jak mocniejszy kontroler czy bardziej ergonomiczna kierownica, które odpowiadają na ewoluujące potrzeby motocyklistów.

Końcowe Uwagi: Ostateczny wybór między modelem z 2019 a 2020 roku będzie zależeć od indywidualnych preferencji i oczekiwań każdego kierowcy. Ważne jest, aby uwzględniać zarówno aspekty techniczne, jak i estetyczne, a także zastanowić się nad tym, jakie cechy są dla nas najważniejsze. W końcu zakup nowego jednośladu to inwestycja, która powinna przynieść satysfakcję przez wiele lat.

Zobacz jakie dodatki i modyfikacje przygotowaliśmy dla Ciebie!

Obejrzyj film z porównaniem modeli

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *